Adele

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 6211522821"

 

 

NOCCO.

Denna dryck är så mycket godare än celsius! Speciellt päronsmaken, liknar piggelin..

open 15:1 & 15:1a

Första lördagen av 5 avklarad, vilken lättnad! Var sjukt nervös innan, men sen när allt satt igång släppte det. Att man aldrig ska lära sig att det inte är så farligt...

Första delen var som sagt:

15:1

9 min AMRAP 15 ttb, 10 marklyft @34kg, 5 ryck @34kg. Hann göra totalt 95 reps på denna.

Sen direkt in i:

15:1a

Inom 6 min, bygg till dagens tyngsta clean & jerk. 52,5kg.

split jerk.

 

christofer.

 

sona, sofia & jag.

glutenfria jordnötskakor med choklad // recept.

Jag säger det igen, köp boken Friendly food. Detta recept kommer från den boken, har ändrat om lite i receptet.

Så goda.

2 ägg, 1 dl smält smör*, 1 dl jordnötssmör(jag tog saltat), 2 msk kokosmjöl, 4 msk kokossocker, 1 tsk bakpulver, ca 100g mörk choklad (sockerfri om du vill vara extra nyttig)*.

Sätt ugnen på 175 grader.

Rör ihop ägg, smör och jordnötssmör.

Häll därefter i resten förutom chokladen.

Hacka chokladen till lagom stora bitar och vänd i.

Klicka ut smeten till ca 10-12  kakor på en bakplåtsklädd form.

Grädda i 7-10 minuter.

* Om du ej tål smör eller vanlig choklad, byt ut smöret till kokosolja och chokladen till mjölkfri choklad.

this is love.

Glutenfria, mjölkfria och hiskelit goda jordnötskakor. Endast sötade med kokossocker. Detta med lite mjölk, aaaah.

fridaymode.

Fredagsmode on. Ikväll ska det lagas kycklingstroganoff och jordnötskakor med choklad, mhmm.

lindahls kvarg // hallon.

Älskar att lindahls har kommit ut med flera sockerfria kvargsmaker, trots att de innehåller en del sötningsmedel.

Hallonkvargen är mycket god, den får också 4/5 stjärnor. Muy bien.

Crossfit open 15.1

Jahapp, då ska man köra crossfit open imorgon då. Första gången, läskigt! Är ej anmäld med det står på vårat träningsschema att vi ska köra open "passen" nu under fyra helger.  Så jag får försöka se det lite som en lek, annars blir jag för nervös.

Här är helgens pass!

mellanmål.

Ett kvällsmål från tidigare i veckan.

Mango, banan, sylt, hallonkvarg, keso, vanlig kvarg, pumpafrön, russin och jordnötssmör.

gårdagens pass.

Bygg till max i snatch. Blev 40kg, inte ens pb. Jäkla teknik allså, hur svårt ska det få vara?

Bygg till max i clean & jerk. 52,5kg.

Sen skulle vi köra amrap dubble unders på 5 min, men det gick så kasst så ska försöka idag igen med ett hopprep som är kortare än det jag hade igår..