Adele

Kategori: Mat

NOCCO.

Denna dryck är så mycket godare än celsius! Speciellt päronsmaken, liknar piggelin..

glutenfria jordnötskakor med choklad // recept.

Jag säger det igen, köp boken Friendly food. Detta recept kommer från den boken, har ändrat om lite i receptet.

Så goda.

2 ägg, 1 dl smält smör*, 1 dl jordnötssmör(jag tog saltat), 2 msk kokosmjöl, 4 msk kokossocker, 1 tsk bakpulver, ca 100g mörk choklad (sockerfri om du vill vara extra nyttig)*.

Sätt ugnen på 175 grader.

Rör ihop ägg, smör och jordnötssmör.

Häll därefter i resten förutom chokladen.

Hacka chokladen till lagom stora bitar och vänd i.

Klicka ut smeten till ca 10-12  kakor på en bakplåtsklädd form.

Grädda i 7-10 minuter.

* Om du ej tål smör eller vanlig choklad, byt ut smöret till kokosolja och chokladen till mjölkfri choklad.

this is love.

Glutenfria, mjölkfria och hiskelit goda jordnötskakor. Endast sötade med kokossocker. Detta med lite mjölk, aaaah.

lindahls kvarg // hallon.

Älskar att lindahls har kommit ut med flera sockerfria kvargsmaker, trots att de innehåller en del sötningsmedel.

Hallonkvargen är mycket god, den får också 4/5 stjärnor. Muy bien.

mellanmål.

Ett kvällsmål från tidigare i veckan.

Mango, banan, sylt, hallonkvarg, keso, vanlig kvarg, pumpafrön, russin och jordnötssmör.

daily snapshots.

en söndagsmorgon.

glutenfria burgare.

overhead squats.

bästa, lättaste pannkakorna. skulle kunna äta dem till frukost, lunch och middag.

semmelbröd som ser ut som hmmm, snoppar.

smoothie bowl.

När smoothien verkligen inte får plats i ett glas....

hallon, avokado, banan, nässelpulver, dadel, jordnötssmör, vatten, sojamjölk.

mandelbiskvier // paleo

Sockerfria och glutenfria mandelbiskvier

 

1 dl mandelmjöl, 1 äggvita, 1,5-2 msk agave.

Sätt ugnen på 180 grader.

Vispa ihop äggvitan med agaven tills det blivit ett vitt skum.

Vänd ner mandelmjölet och rör försiktigt. 

Spritsa ut till små biskvier på en bakplåtsklädd form, antingen med en påse du klippt ett litet hål i eller en spritser.

Grädda i ca 5-7 minuter.

semlor // sockerfria, proteinrika och glutenfria.

7 små semlor.

Ingredienser: 1,5 dl mandelmjöl, 1 dl mixade kokosflingor eller kokosmjöl, 2 msk fiberhusk, 2 tsk bakpulver, 1/2 skopa proteinpulver vanilj, 1,5 tsk kardemumma, 1 dl mjölk, 3 ägg, 1 msk grädde, en nypa salt, 1 msk honung. 

Sätt ugnen på 225 grader.

Rör ihop alla torra ingredienser, därefter rör du i resten av ingredienserna förutom en äggvita. Vispa äggvitan tills den blivit hård och fluffig. Vänd ner det vita skummet i smeten och rör om försiktigt.

Häll upp smeten i smorda muffinsformar. Grädda i ugnen ca 10-12 minuter.

Mandelmassa

Rör ihop 3 msk agave sirap, 2 msk mjölk, 1/2-1 dl mandelmjöl eller grovmixade mandlar. Ställ in i kylen.

Grädde

Vispa vispgrädde tills den blivit fluffig (jag testade kokosgrädde, ska dock ta vanlig nästa gång)

Mina semlor som jag åt var dock inte helt sockerfria, florsockret fick åka på, svårt att ersätta det!

 

 

citron/jordnötsbollar.

Kombinationen av citron, carob och jordnötssmör är helt fantastisk. Favoritbollarna för stunden.

 

Måtten är ungefärliga, mätte ej upp när jag gjorde rawbollarna.

 

Ingredienser

10 dadlar, 2 msk kokosflingor, 3 msk cashewnötter, 3 msk havregryn, 1 msk carobpulver, 1,5 msk jordnötssmör,  1/2 msk citronsaft, zest från en halv citron.

MIXA.

food.

baconinlindad kyckling, ärtor, fetaoströra, potatis och broccoli.